Sedan sist

Hej!

Ett stort förlåt för att jag inte har skrivit på länge. Men som ni vet så har jag varit i Lettland några dagar och kom hem igår morse. Jag hade tyvär ingen möjlighet att blogga under resan och igår så var jag så trött och så var jag hos en kompis ett tag. Idag så tog jag den där shoppingrundan med farmor men jag skriver mer om den senare i inlägget. För jag tar det i kronolågisk ording.


Vi tog en Tallinkfärga till Riga. Färgan var den äckligaste som jag någonsin sätt. Den var jättegammal och jag tror inte att städarna hade varit så noga. När vi väl kom fram till Riga efter en hemsk natt i den äckliga hytten så var det några timmar tills vi kunde checka in på hotellet. Så vi gick runt lite i Riga. Pappa var så sugen på att se den gammla delan av stade och nästan hela resan pratade han om allt som hänt Lettland under komunisttiden. Tillslut blev det lite ireterande. Jag och brorsan frös så så vi gick in på ett fik som sedan visade sig vara fiket till en choklasfabrik. Som vanligt så tog jag en varmchoklad men jag fick en liten kopp med smältchoklad. Men efter att ha beställt varmmjölk som jag hält chokladen i så blev det riktigt gott.


Sedan tog vi ett tåg till en stad som heter Majori där hotellet låg. Majori ligger vid Jurmala vilket är en 25 mil lång strand. Där bodde vi på ett jättefint fyrstjärnigt hotel som också var ett spa. På kvällen så gick vi på spat som inte alls var som det jag varit på tidigare. Det här hade tusen saker att göra och jag bestämde mig för att göra allt. Tyvär så var det innan jag viste att det fanns en pool med iskallt vatten. Men om jag har bestämt mig för att göra allt så har jag. Det roligaste (om man nu kan använda det ordet i spasammanhang) var ett saltbad. Man skulle smörja in sig med sallt och sedan gå igenom en dusch som var lite som en biltvätt. Det sprutade från alla håll.


Dagen därpå så fick jag en masage. Man behövde inte vara femton. Men hon som maserade kunde inte engelska. Så det var lite svårt att förstå vad hon sa. Men det var i alla fall skönt. Sedan så åkte vi in till Riga igen. Där köpte jag en brun Vero Moda tröja. Det var så söt. Men tyvär så var den lite trasig. Men jag ska be farmor att laga den. Jag glömde tyvär att ta med den idag när jag träffade henne. Men det får bli nästa gång vi ses. Båten hem var mycket finare än den vi åkte dit med. Vi gjorde inte så mycket på den så jag har inget mer att skriva om hemresan.


Igår när vi kom hem så satte jag mig vid datorn och kollade lite på sex and the city. Sedan så gick jag hem till min kompis. Vi kollade på hennes hamsterungar som var så söta! Jag hoppas att våran hamster är gravid. Men det finns inga täcken på det än. Sedan så var vi inne på datorn och bara flamsade runt.


Idag så har jag som sagt tagit min shoppingrunda med farmor. Vi tittade i jättemånga affärer. Men vi köpte inte så mycket. Ni kanske kommer tycka att det är mycket. Men om jag tagit en dag på stan så blir det vanligtvis mycket mera. Jag köpte en långärmad ljusblå bolero som jag sitter och myser i nu med mina nya ljusgrå mjukibyxor. Sedan så köpte jag en urgullig svart glänning med rosor vid halsen som kommer att passa perfekt till imorgon. Den var inte perfekt vid köpet men efter att ha sytt om den lite så blev den supergullig. Sedan köpte jag en länk till mitt armband som jag fick i julklapp och volume collagene maskaran från L'ORÉAl paris. Der var nog allt. Om jag inte har glömt bort något.


Nu så ska jag ladda upp några bilder från resan. Men det kommer inte dröja för er eftersom jag lägger dom i det här inläggget men ha en fortsatt bra dag och så ses vi imorgon!

Ett gammalt hus i Riga

Ett av dom gamla fallfärdiga husen i Riga

Hus i Riga

Ett upprustat och ett gammalt hus i Riga

Hus i Majori

Två hus i Majori

Jurmala

Stranden Jurmala

Jag på tågstationen

Jag på tågstationen i Majori


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0