Paris

Hej!

Igårkväll så kom jag hem från Paris. Det måste vara den vackraste standen i hela världen. Oj vad jag vill åka dit igen. Det var massvis med gammla höga smala hus i gammlastanmiljö. Helt underbar stad.

När vi kom dit i fredags så var det strålande sol och klarblå himmel. Tyvär så behövde vi börja resan med en entimmars lång bussfärd. Men det var så värt det när vi kom fram. Det första vi gjorde framme i Paris var att ta tunnelbanan till louvren där vårat hotel låg i närheten. Där så åt vi bagetter. Så goda dom var! Jag åt en grillad bagett med ost, tomat och tomat. Det var den godaste bagett jag ätit.

I lördags så tittade vi på eiffeltornet. Det var mycket högre än jag tänkt/kom ihåg. Vi åkte inte upp för att det var så himla lång kö och vi orkade inte köa i flera timmar. Så vi åt lunch hemma hos min mormors gammla klasskompis som bor i Paris. Hon bodde nära eiffeltornet och hade en underbar utsikt där man såg eiffeltornet. Efter luchen gjorde vi en riktig turistgrej och tog en turistbåt och kollade på sevärdigheterna. Det ända som vi inte kollade på som jag ville se var frihetsgudinnan. Den stora står ju i NY. Men det finns en liten i Paris då den stora var en frihetsgåva från Frankrike till Usa. En sak som är roligt är att det är samma person som byggt eiffeltornet och frihetsgudinnan. Men i alla fall så kollade vi inte på den. Men jag såg den på långt avstånd och det är bättre än inget.

I söndags så hade vi tänkt shoppa. Men då hade alla butiker stängt. Så vi åkte och kollade på Notre Dame istället. Så shoppade vi lite i måndags istället. Men vi skulle ta en bussen tillbaka vid halv tolv så så mycket shopping blev det inte. Men jag köpte lite på flygplatsen också.

Kommer absolut att åka tillbaka i framtiden!

Puss och Kram Fanny!

Har inte laddat in bilderna i datorn än men när jag har gjort det lägger jag upp dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0