2009

Hej!


Nu var det några timmar sedan det blev 2009 och jag har fortfarande inte fattat det. Tänk det är inte 2008 längre. Jag har inte kommit på något bra nyårslöfte än. Men man kan ju bestämma det hela 1 januari. Så jag har lite tid på mig. Jag har ingen aning om vad jag kommer att göra 2009 förutom att jag ska börja åttan i höst och att jag ska till landet med två kompisar i sommar. Men det blir nog ett bra år. Det året jag fyller 14. Vad är det som händer när man blir 14? Om det händer något över huvudtaget. När man fylller 13 blir man ju tonåring och 15 är det moppe. Men 14? Ja jag får ju se om exakt fyra månader.
Imorgon så ska jag sitta barnvakt åt mina kusiner som är 6 och 4. Jag ska fråga min kompis om hon vill följa med. Det är första gången jag sitter barnvakt åt dom. Men det är ett bra sätt att få lite extrapengar på. Vilket ni säkert vet att jag är i stort behov av. Vilket påminner mig om att jag glömde köpa desperate housewives på rean i veckan. Jag hoppas att det fortfarande är rea så kan jag köpa på internet. Slipper man gå till affären. Jag har fått hem mitt första kontokort nu. Vilket jag borde ha skaffat när jag fylde 13 fast vi inte han med det pågrund av bankens dumma öppettider. Men nu har jag fått det. Fast koden kommer i veckan och jag har inget idkort för man behövde ha personbevis vilket vi glömde att ta med. Fast det är ett sådant där tumt kort som man inte kan handle på internett eller åka taxi med. Så mamma eller pappa får väll lägga ut pengar när jag handlar på internet.


Ska gå och e-shoppa puss puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0