Partaj

Hej!

Som sagt så var lag på sleepover partaj igår hos min kompis. Det blev tyvär inte så mycket partajande. I början av festen så åt vi pizza och snackade och hade det jättetrevligt. Sedan efter ett tag så skulle några gå ut och ta lite luft. Jag och några till stannade kvar och spelade kort på övervåningen. Så plöttligt hör vi min kompis skrika kom fort vi behöver hjälp. Först så trodde jag att hon skojade. Men när vi kom ner så stod hon där och grät och var helt upphätsad. Då hade dom hittat en överkörd katt som låg blödande på gatan. Hälften av partyt var ute och försökte ringa till ägaren medans andra hälften (som inkluderade mig) var kvar inne och försökte ringa till polisen. Jag måste bara säga vilket knäppt polissystem vi har i Sverige. Jag vet inte hur länge vi fick sitta i telefonkö. Nu var det ju inget jättebroskande eftersom katten hade dött omedelbart. Men tänk om det hade varit en döende katt som man kunnat rädda livet på. Jag kände att jag inte ville se katten så jag gick aldrig ut. Men dom andra sag att den såg så sorjlig ut. När allting sedan var uppklarat var det ingen av oss som var på partajhumör längre. Så vi gick inte och la oss allt försent.

Idag så var jag med min familj på min syssling Birgers dop. Han var jättegullig. När mamma skulle hålla i honom så ville ha äta typ allt. En sådan rolig prick. Det han var mäst intreserad av var mammas kaka. Men han är lite liten för den. Tyvär senare Birger.

Nu ska jag i alla fall sätta mig och kolla igenom lite statistik till mitt soprojekt. Så vi får ses senare. Puss och Kram Fanny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0