Torsdag

Hej!

Idag var det första dagen i skolan efter jullovet. Var jobbigt i morse men jag tycker att det gick riktigt bra. Vi hade inga ämnen utan var i olika konstiga grupper där man skulle göra olika saker. Jag var i blomgruppen och skulle hjälpa till att fixa blommor till skolan. Det var inte så roligt. Men det var inte så mycket att göra så jag och min kompis gick mäst runt under dagen och larvade oss. Tyvär så blev min brorsa sjuk och ligger nu med 38,5 graders feber. Fast det resulterade i att jag fick sluta en halvtimma tidigare eftersom pappa hemtade brorsan en halvtimma innan jag slutade. Och eftersom jag inte kan ta mig hem själv så fick jag åka hem. Det var ju en bra sak med det hela i alla fall. Fast det är ju aldrig roligt när han är sjuk.
Imorgon så ska vi ha någon form av utomhusdag. Man måste ha varma kläder och jag har ju inga teckbyxor. Så jag kommer antingen att få ta mammas eller mina gammal som är försmå. Mammas är aldeles förstora så jag har att välja på om jag ska se ut som en elefant eller en apa med aldeles försmå byxor. Ja jag får se hur jag gör. Jag hade tänkt att köpa ett par teckbyxor efter skolan. Men brorsan blev ju sjuk så det gick inte. Det är en av de dåliga sakerna med att han blev sjuk. En till bra sak är att mamma kommer behöva vara hemma imorgon så jag slipper åka in till hennes jobb och sedan sitta där i en timma innan man ska åka och hemta brorsan. Men min kompis kanske ska till stan på rean imorgon. Om hon ska det så tänker jag hänga på. Men hon värkade lite tveksam så jag får se hur det blir.

Puss och Kram!

skog på vintern

Härligt med snö på vintern!

skog på vintern

bruna balerina

Dom bruna balerinaskorna som jag köpte i tisdags


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0