Till teatern

Hej!

Nu så är jag hemma och håller på med Chuck Berry som är halva mitt musikprojekt. Den andra halvan var Elvis som jag redan är fördig med. Jag har hittills skrivit vad jag tror är ungefär halva Chuck Berry. Så jag hoppas att jag blir färdig inte allt för sent.

Det var en väldigt rolig historia när jag skulle ta mig till dansen idag. Jag behövde åka halv för att hinna i tid. Pappa skulle köpa med sig mat hem som vi kunde äta hemma. Han kom hem tjugo över. Så jag kastade i mig maten och drog på mig kläder för att åka till dansen. När jag tog på mig kläder tänkte jag ju inte på att det var minusgrader ute och att jag skulle åka båt. Så det blev nylonstumpbyxor och en hyvsat kort kjol. Så då står jag klockan halv i hallen och kommer på att jag måste ta på mig ett par teckbyxor för att inte frysa ihjäl. Pappa går ner till båten i förväg och jag tar på mig dom första bästa teckbyxorna i hallen. VIlket blir ett par i storlek L. Vilket är påtok förstort för lilla mig. Så med helt förstora teckbyxor som jag knappt kan gå i springer jag ner till båten på grusvägen som det nu ligger is på som har gömts under snön. Det blir ett par vurpor innan jag kommer fram till båten. Jag lovar att detta måste ha sett grymt kul ut från läktarplats. Man skulle ha någon som filmar en hela dagarna så man kan fånga de roliga tillfällena i ens liv.

Nu ska jag bli klar med musiken kramis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0