Hur länge ska jag behöva vänta?

Hej!

Nu var det ett tag sedan jag skrev sov som sagt var över hos en kompis som jag sedan gick på bio med.
SOm jag sagt några gånger så har jag en konsumtionsfri månad denna månad. Det har inte gått så bra. Har köpt fem saker. En sten (till brorsan), en bok, en kjol, en tröja och ett par skor. Men nu har pengarna tagit slut. Det finns en kjol och en tröja på Monki som jag så mycket vill ha. Jag har en likadan kjol fast i blå/vit randig. Jag vill ha den i svart också. Så när månaden är slut ska jag ta min månadspeng och traska in till stan med en kompis. Jag vet inte om jag orkar vänta tills den första. Eller det blir den andra. För det första är en söndag och jag tror att afärerna är stängda och även om dom inte är det så är det mycket lättare att åka till stan på en måndag. Annars så kommer jag behöva åka dit med mamma eller pappa och det är så mycket roligare med kompisar. För när man shoppar med en förelder är det bara in i afären prova det man tycker om sköpa det man ska och sedan åka hem. Eller i alla fall är det så med mina föreldrar.
Bion jag såg med min kompis var som sagt i taket lyser stjärnorna. Den var så sorjlig. På vissa ställen höll jag på att börja storböla. Ingen film för en sådan som storgrinar när man tittar på film som jag. Men den var bra och den är värd att se för den som inte sett den.
När vi skulle åka hem så skulle mamma hämta mig i Ropsten. Hon kom efter en halvtimma då jag fick veta att båten hade börjat läcka och om den hade börjat göra det lite tidigare så hade det kunnat gå illa. Det gör en lite skakis. Rännan som vi åker i nu är riktigt jobbig. Endel har börjat gå. Får se vad det blir imorgon. Jag åker skolskuts till skolan och på vintern brukar vi åka svävare. Mina kompisar tycker att det är supercoolt men jag själv tycker bara att det låter något förfärligt.
Idag har jag suttit vid datorn hela dagen typ och nu sitter jag med läxor som ska vara klara imorgon. Så jag ska gå och göra klart dom nu har en fråga kvar. Kanske blir ett inlägg senare.

Puss Puss!

Kjol från monki
Svart kjol jag vill ha!
Kjol från monki
Den jag har!
Tröja från monki
Blå tröja jag vill ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0