Måndag

Hejsan!

Det är så skönt att sista veckan inna jullovet har börjat. Det har varit en riktigt lugnt dag idag. Vi hade engelska och träslöjd. På engelskan skulle man bara skriva en berättelse på ett A4 och kolla på några i klassens teater. Och sedan på träslöjden så gjorde jag klart min adventsljusstake. Det kanske är lite sent att den blev färdig nu. Men det kommer ju ett nästa år.
Ikäll så har brorsan julkonset i skolan. Tyvär så kommer jag inte kunna gå på den. För jag behöver bli klar med min svenska och sedan ska jag städa huset lite för att käna lite pengar. För om jag och min kompis klara våran budjet till festen vi ska ha så kommer jag att ha femtio kronor kvar till mellandagsrean. För jag får inte månadspeng förens den första januari. Så jag behöver verkligen lite extra pengar.
I skolan fick vi typ den äckligaste risotton i hela världen till luch. Våra kockar lagar så dålig mat. Så dränker dom maten i olja också så det ser inte inbjudande ut. Men som tur är så kommer vi få ny matleverantör och nya kockar efter jul. Så jag hoppas att det blir bättre då. För maten har bara blivit sämre och sämre under dom tre åren som jag har gått i den här skolan.
Idag fick vi kokosbollarna som vi ska sälja för att få pengar till skolresan. Mamma har köpt tre askar och sedan har hon sålt tre till några på jobbet. Så jag har tre kvar. Men dom kanska farmor och farfar eller mormor eller morfar vill köpa av mig. Det är sådanna där goda kokosbollar med vitt skumm i. Så ikväll blir det kokosbollskväll.

Love Fanny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0