mobilblogga

Hej!

Nu är jag hemma. När jag kom hem så satte jag mig i soffan och skulle än en gång försöka att mobilblogga. Det gick jättebra fram tills jag skulle publicera. Jag tryckte på publicera. Men det publicerades inte i alla fall. Men jag får försöka någon gång senare.
Min brorsa är bara världens sötaste! När jag var på teater så var mamma och brorsan i centrum. Han köpte ett paket med camp rock kort till mig för egna pengar. Inte för att jag gillar camp rock. Men endå. Han köpte dom för egna pengar. Det är inte dåligt för en sjuåring. Har är bara så gullig =P! Men nu är han lite surig igen. Det är en diskution om hurvida han ska gå och lägga sig vid nio eller inte. Jag tycker absolut att han borde det. Specielt med tanke på att mamma tycker att jag borde gå och lägga mig senast tio. Men jag tror att han kommer ligga i sängen vid nio. För nu har mamma utmanat honom om att han inte kan ligga i sängen om en halvtimma.
Imorgon är det idol final! Jag skulle jättemycket vilja åka till globen och se den. Jag och pappa har tre gånger åkt till globen utan biljätter och köpt det där av någon försäljare. Det var iochförsig till melodifestivalsfinalen. Men det borde finnas försäljare imorgon också. Det brukar inte vara dom bästa platserna. Men det är kul att vara där. Så imorgon ska mamma på julbord. Jag och brorsan vill åka till globen måste bara höra med pappa imorgon (han är på julbord idag) om vi kan åka. Fast det är ju lite tveksamt såhär precis innan jul. Men jag hoppas att han är på det där ska-vi-hitta-på-något-nu-när-mamma-är-borta-humöret. Det blir spännande att se imorgon.

Imorgon så måste vi vara i skolan åtta för att titta på luciatåget medans det är mörkt. Det kommer att bli tungt att gå upp tidigt nog för att hinna till skolan. (Kanske jag också borde lägga mig nio.) Det brukar bara vara kallt och tråkigt på don där luciatågen. Jag är ju inte med så det känns bara meningslöst att komma till skolan åtta. Men vi får sluta halv två imorgon. Sedan är det ju bara pysseldag är ingen bryr sig om man bara sitter i soffan med kompisarna hela dagen. På eftermiddagen så är det mys KLADDKAKA! MUMS! Fast det är risgrynsgröt till lunch. Vilket jag hatar. Men mamma var snäll och köpte en bagett om jag ska fylla med lite pålägg och ta med imorgon. Så det kan nog bli en bra dag trotts allt. Men detg återstår förståss att se imorgon. Vi ses!


Puss Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0