Hamstrar

Hej!

Det har gått bra idag. Vi har bestält ett kontokort som kommer efter jul. Men vi måste tillbaka till banken för att skaffa ett id-kort. Vi hade nämligen inget personbevid med oss. Sedan åt jag världens mastigaste lunch med kycklingspett. Det var supergott. Vi köpte någonting som jag har tänkt på ett tag att vi behövde köpa. Nämligen lite hamstersaker. Inte så roligt men nödvändigt om man nu ska ha hamstrar. Vi parade faktiskt dom. Men det gick inge bra. Popcorne (tjejen) värkade tycka om Charlie (killen). Men Charlie var inte så intreserad. Så nu har vi dom i samma bur vilket vi inte haft tidigare. Det ska tydligen gå att ha dvärghamstrar i samma bur. Det så så gullit. För Charlie tycker om att ligga i ett rör. Och när han låg där så la sig Popcorne också i röret för att hon ville vara med Charlie. Så gulliga!
När vi skulle åka hem så startade inte bilen. Vilket är ett stort problem för oss. Vist kan man ta bussen. Men det tar 20 minuter att gå från bussen till båten. Så det känns inte så kul. Men som tur var så kunde vi starta bilen med hjälp av killen som hade bilen brevid oss. Så vi slapp gå hem. Vilken lättnad. När jag kom hem så satte jag mig vid datorn och har suttit där sedan dess. Men jag borde snart gå och lägga mig så att det blir imorgon. Men frågan är om jag kommer kunna somna. Troligtvis inte. Min strategi för att somna är att vara vaken tills jag blir jättetrött. Men då tar det lång tid innan det blir imorgon. Så jag får se hur jag gör. Men troligtvis så går jag och lägger mig snart och ligger och läser i någon timma.


Puss Puss!

Hamster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0